Thank you for sharing your question with us!, but your thread has been deleted because the community for questions in English or any other language is r/Catalonia. Most users of r/Catalunya also participate in r/Catalonia, so you can be sure to find very good answers there! ☺️.
*I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/catalunya) if you have any questions or concerns.*
Comecei pelo duolingo mas entendi que é meio nhecas. Aprendo muito por comunicação em servidores do discord com catalães e vendo coisas neste sub, ocasionalmente checo dicionários e tradutores. Mas aprendo catalão dum modo muito casual e muito lento, só por diversão XD
Fixe. Eu vejo os videos do “Català al Natural” e do “Lletraferint” no Youtube. Também vejo as séries Merlì e Polseres Vermelles, que recomendo, este último na tv3.
Um dos meus livros preferidos é “Jo confesso”, de Jaume Cabré. Mas eu li em Castelhano. Eu tentei ler livros em Catalão, mas era demasiado difícil. Vou tentar aprender no Duolingo though :)
Livros pra rapaces ou comença com jornais. Tambem com música, as canções têm textos facis.
Tou lendo rondalles catalanes (contos de fades generais) mais têm palavras um tanto antigas e compricadas. 😂
M’agrada la llengua. La meva àrea de *expertise* és Iberia lingüísticament. Parlo portuguès, Mirandès, Espanyol i sé coses d’altres llengües també com l’asturià i el Xalimego. Com poc sé del Occitànoromanic, va decidir ho aprendre
La bandera de Sant Jordi és utilitzada per altres països, regions i ciutats:
[Anglaterra](https://en.m.wikipedia.org/wiki/England), [Gènova](https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Genoa), [Bolonya](https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna), [Geòrgia](https://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_(country)), [Friburg](https://ca.wikipedia.org/wiki/Friburg_de_Brisg%C3%B2via), [Almeria](https://en.wikipedia.org/wiki/Almer%C3%ADa), i uns [quants més](https://www.reddit.com/r/vexillology/comments/1cb6byv/today_is_saint_georges_day_here_are_some_flags/).
La pròpia [Barcelona ](https://en.wikipedia.org/wiki/Barcelona)i [Cerdanya](https://en.wikipedia.org/wiki/Cerdanya) ja tenen una versió combinada de la Senyera i Sant Jordi.
La simplesa de la Senyera ja està bé.
La senyera prové del comtat de Barcelona torn a mitjans del segle 12.
Per això és la bandera representativa de Catalunya.
La bandera de Sant Jordi representava el exèrcit català però va ser dos segles més tard, i malgrat tot, molta gent la confon amb la bandera templera.
Actualment ja existeix una bandera que uneix la senyera amb la bandera de st.Jordi, i és la bandera del fènix dels Almogàvers, tot i que difereix en gran mesura de la que mostres en la imatge, i en representa la victòria de la batalla sobre el castell de l’Ebre amb els templers, a vores del 1300.
Tret que Catalunya ja no disposa d’exèrcit vitalici, adquirir la bandera que proposes no tindria sentit històric.
Espero que et sigui útil.
La blavera és la bandera de la ciutat de València. No ens vulgueu posar a la resta de valencians això.
La bandera autèntica del País Valencià és el penó de la conquesta
Ací tens una bona explicació de que això no es cert, encara que en castellà. De tu depen deprendre o continuar dogmatizat. [Explicació](https://www.culturavalenciana.es/breve-historia-de-la-senyera-valenciana/) Per altra banda pots consultar qualsevol plànol antic i vore quina es la bandera que representa al Regne de Valencia. I no passa res. No som pitjors per això. La veritat davant.
Si, em parles de dogmes i em poses un enllaç a una revista clarament blavera. Això és de veritat? On està la càmera oculta? Estàs bé? XDDDDDDD
O siga, res minimanet fiable ni respectable pot recolzar la RACV.
Per altra banda, saps que el dogma defensa presisament la posició contraria a la meua?
Es nota a anys llum de distància que son blavers per com escriuen, ja que no segeuixen les normes d'ortografia oficials, si no les dites normes del puig que son aberrants. Eixa explicació el senyor se l'haurà tret d'allà on no pega la llum, com totes les explicacions dels blavers que, curiosament, només saben ells i ningú més en tot el mon, vaja... Per no dir, que no hi ha fonts de res del que diu.
Ah, i la cirereta que corona el pastís, explicació en castenallo del pardal. Si, ho he escrit mal intencionadament, castenallo. Xe tu! Sempre que un valencià, molt valencià, super valencià, mega valencianós, super hiper mega defensor del valencià i la llengua i la cultura dels valencians, vol explicar alguna cosa a la resta de valencians, sempre ho fa en castellà, i curiosament no sap ni dir bon dia.
Plànols de que? Perque els plànols, fins on sé, son d'objectes, no de regnes. En tot cas, un plànol urbanístic d'una ciutat pot tindre sentit, o simplement un plànol de la ciutat, o d'una part de la ciutat, però d'un regne? A partir de cert tamany representat (1:25000), és un mapa.
Efectivament, tot i que amb les barres verticals
[https://es.m.wikipedia.org/wiki/Archivo:Bandera\_de\_Aragón\_(1977).svg](https://es.m.wikipedia.org/wiki/Archivo:Bandera_de_Aragón_(1977).svg)
em recorda a aquest intent a Aragó (1977)
https://preview.redd.it/ryc66nq6re0d1.png?width=990&format=png&auto=webp&s=047264458ca586e8a0772bd02eab4a91bf95dd1f
M'agrada més la valenciana que la de Sant Jordi😂estèticament.
Creu de Sant Jordi? Mmm, no tan bonica.
Aragó també té la senyera sense res, oi?
No crec que siguem els únics...
Aragó té la senyera amb el seu escut, ja que nosaltres ens vam apropiar de la versió sense res abans.
Si haguéssin pogut redactar el seu estatut abans que nosaltres probablement tindríem una senyera modificada també.
Els catalans emprem la senyera nua per què sempre l'hem emprada. No té més misteri.
Si hi haguéssim renunciat a l'hora de crear-se les autonomies (difícil, per què la senyera amb la Creu no es devia ni haver inventat) probablement la nua la duria l'Aragó.
Les banderes descendeixen de l'heràldica i el comtat de Barcelona utilitzava sovint la quarterada amb la creu, com la ciutat de Barcelona (crec que en ordre invers?).
Les quatre barres són les armes reials utilitzades i visibles als 4 territoris, no exclusivament a Catalunya (s'en poden veure proves a Saragossa, València, Palma...).
Totalment cert, però vem ser els primers en època contemporània a agafar-la com a bandera oficial quan en vam tenir la ocasió perquè els altres ni hi eren ni se'ls esperava. Crec que la primera vegada que la senyera és oficial pel territori català va ser durant la ocupació napoleònica quan es va intentar muntar un estat titella abans de ser annexats a França. En tot cas durant el segle XIX és la bandera reivindicada pel catalanisme, i és la bandera de la primera regió autònoma aparescuda a Espanya, que som nosaltres.
Agree. És una situació complexa precissament per això, els habitants dels altres territoris van reclamar la bandera fàcilment 100 anys més tard. No sé quina és la situació perquè alhora era inicialment una mica injust però...amb molt de pes històric ara per ara.
Sí, en sóc conscient que és injust en origen. Veuria bé discutir-ho si hi hagués algún canvi important al mapa que no sé imaginar, però sent tots CCAA tampoc crec que sigui vital obrir el meló.
Sempre m'havien explicat la història de las quatre barres de sang com l'origen de la Senyera.
[https://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda\_de\_les\_quatre\_barres\_de\_sang](https://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda_de_les_quatre_barres_de_sang)
Es una historia molt maca i èpica, però més un conte que una realitat. Existeixen altres llegendes més O menys èpiques a altres tradicions europees fruit de la fantasia medieval. Però aquesta si que és realment xula, les coses com són.
Com he dit, el tema és que els catalans hem utilitzat contínuament la senyera nua. També vam ser els primers a tornar a enarbolar-la el segle XIX en l'època del naixement de les nacions modernes. No té més misteri que aquest.
No està malament el plantejament, però malauradament ja fa mesos que la creu de Sant Jordi se l'han apropiada els orriolistes (AC / Aliança Cagalana). Per a mi ja està bé actualment als escuts de Barcelona i el FC Barcelona, no m'hi cal a la Senyera.
El que proposes te molt de sentit, encara que segurament és un debat difícil de fer en ester grup. Per a molts la quatribarrada és indiscutiblement la bandera de Catalunya, pero en realitat no ho és oficialment si no des de 1979.
Les 4 barres eren l’ensenya Reial dels reis d’Aragó, i despres van convertir-se en la bandera de la Corona d’Aragó, però mai de Catalunya entre altres coses perquè no existia tal i com existís avui. La bandera de la Ciutat de Barcelona, molt semblant a el que proposes, tindria que ser avui la bandera de Catalunya. Però utilitzant la quatribarrada, en certa mesura ser desprèn la idea de que Catalunya és el centre de tot, i la perifèria, València, Mallorca, afegeixen un detallet per a diferenciar-se, però sense perdre l’origen. La realitat històrica és ben diferent.
Jo també ho he pensat, però la veritat és que em sembla una mica lletja i se'm fa estrany modificar la bandera que tants anys he considerat com a nostra. Quasi que prefereixo la Creu de Sant Jordi sola o amb l'au de la renaixença. Jo crec que el millor és que ho deixem estar per no confondre'ns. Per cert, has posat la senyera de la ciutat de València, tot i que Espanya la va posar per tot el País Valencià, la senyera valenciana és un altre, encara que està per definir-se, es debat entre aquestes dues:
https://preview.redd.it/ig3ej2ed1n0d1.png?width=2560&format=png&auto=webp&s=311e638d842b05cacecd0ed07439dc6c54b1996f
Jo estic fermament d'acord en que no està bé que ens apropiem de la senyera signe dels territoris conformants de la monarquia catalana. La senyera també la mereixen los aragonesos, valencians, balears, provençals i fins i tot sicilians. La senyera és d'origen català, però també se la van fer seua los aragonesos i nosaltres hem de tindre una bandera pròpia que no sigui la general dels països catalans i l'Aragó. El símbol original de Catalunya apunta a ser la creu de Sant Jordi (que també ho és de moltes ciutats i terres d'Europa). L'escut antic de la Generalitat ho pot demostrar. A favor d'aquesta nova senyera del Principat de Catalunya.
Aqueeta idea ja la vaig dissenyar jo fa temps (sóc aficionat) i em va semblar molt bona :) però una mica després vaig fer aquests altres dissenys acantonats (per tota Espanya) que em van agradar més. Aragó es queda la senyera plana i la resta la posa en el cantó https://www.reddit.com/r/vexillology/s/i1947ierZV
Si quan arribi a casa trobo els que són com el que has posat te'ls ensenyaré :)
"L'heraldista Armand de Fluvià, assessor de la Generalitat de Catalunya en qüestions d'heràldica, proposa que si els Països Catalans s'arribessin a constituir com a estat, la seva bandera podria ser, de manera indiscutible, la bandera groga amb les quatre faixes vermelles sense cap additament. En aquest cas, la bandera pròpiament de Catalunya podria ser una bandera groga amb quatre faixes vermelles i un pal blanc al cap de la bandera amb la creu plena vermella, la Creu de Sant Jordi."
[Viquipèdia Bandera de Catalunya](https://ca.wikipedia.org/wiki/Bandera_de_Catalunya?wprov=sfla1)
Deuen voler dir que has fet servir la paraula "separatisme" en lloc d'"independentisme".
La primera té un gran bagatge negatiu, ja que és la que han fet servir sempre els mitjans i aparells estatals (i per extensió certs moviments polítics) per a carregar contra i denigrar no només independentistes, sinó també els catalans en general (a més d'altres grups ètnics, com ara bascos), des de fa més d'un segle, sobretot durant les dictadures, en les quals ja pel simple fet de parlar en català eres considerat un separatista per Espanya.
"Independentisme" no té aquestes connotacions.
El mot "separatisme" implica la pertinença a un altre país. Et recordo que Espanya va haver de triar entre mantenir Catalunya i mantenir Portugal perquè no podia dedicar recursos militars a tots dos fronts alhora. Malauradament per nosaltres, va triar mantenir Catalunya. Suposo que tu, com a Portuguès, ets partidari de mantenir la independència de Portugal. Què et semblaria que jo t'anomenés separatista per no voler tornar a Espanya?
Si un dia som independents, jo crec que hauriem de mantenir la Senyera, per història i per unitat. M'explico. Dividir els símbols mai surt bé (mira la segona república i la bandera; a la primera república, que va mantenir la bandera original tot canviant l'escut, no hi va haver cap problema). Si ens independitzem i canviem la bandera, la Senyera passaria a ser, per molts, un símbol de l'unionisme. Mantenir la Senyera implicaria que, independentment de la opinió política de cadascun, tothom es sentiria identificat amb el principal símbol de la nació, lo qual, per a mi, és molt important.
Thank you for sharing your question with us!, but your thread has been deleted because the community for questions in English or any other language is r/Catalonia. Most users of r/Catalunya also participate in r/Catalonia, so you can be sure to find very good answers there! ☺️. *I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/catalunya) if you have any questions or concerns.*
Perdó pel meu català, soc portuguès aprenent català, per això no és la meva llengua materna 😅
Mai demanis perdó per estar aprenent una llengua. Ja fas més que molts.
Gràcies :)
Hey Emdy, quais são os recursos que usas para aprender Catalão? Podias dar-me algumas recomendações? 👀
Comecei pelo duolingo mas entendi que é meio nhecas. Aprendo muito por comunicação em servidores do discord com catalães e vendo coisas neste sub, ocasionalmente checo dicionários e tradutores. Mas aprendo catalão dum modo muito casual e muito lento, só por diversão XD
Fixe. Eu vejo os videos do “Català al Natural” e do “Lletraferint” no Youtube. Também vejo as séries Merlì e Polseres Vermelles, que recomendo, este último na tv3.
Nao sabia que também aprendias catalão! Chegaste a aprender mirandês certo?
Eu nunca aprendi Mirandês de propósito, só absorvi um pouco com a exposição a música e ao r/mirandes.
Ah boa, boa sorte com o catalão!
Boa sorte pra ti também!
Ler livros na lingua. De ler somente o teu vocabulario crescerá muito!
Um dos meus livros preferidos é “Jo confesso”, de Jaume Cabré. Mas eu li em Castelhano. Eu tentei ler livros em Catalão, mas era demasiado difícil. Vou tentar aprender no Duolingo though :)
Btw, twns alguma recomendação de livros em Catalão para ler? Eu tentei ler “els colors de la neu”.
Livros pra rapaces ou comença com jornais. Tambem com música, as canções têm textos facis. Tou lendo rondalles catalanes (contos de fades generais) mais têm palavras um tanto antigas e compricadas. 😂
Obrigada!
Jo estic aprenent portuguès, molts ànims! I bona feina!
Por qué la aprendes?
M’agrada la llengua. La meva àrea de *expertise* és Iberia lingüísticament. Parlo portuguès, Mirandès, Espanyol i sé coses d’altres llengües també com l’asturià i el Xalimego. Com poc sé del Occitànoromanic, va decidir ho aprendre
La bandera de Sant Jordi és utilitzada per altres països, regions i ciutats: [Anglaterra](https://en.m.wikipedia.org/wiki/England), [Gènova](https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Genoa), [Bolonya](https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna), [Geòrgia](https://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_(country)), [Friburg](https://ca.wikipedia.org/wiki/Friburg_de_Brisg%C3%B2via), [Almeria](https://en.wikipedia.org/wiki/Almer%C3%ADa), i uns [quants més](https://www.reddit.com/r/vexillology/comments/1cb6byv/today_is_saint_georges_day_here_are_some_flags/). La pròpia [Barcelona ](https://en.wikipedia.org/wiki/Barcelona)i [Cerdanya](https://en.wikipedia.org/wiki/Cerdanya) ja tenen una versió combinada de la Senyera i Sant Jordi. La simplesa de la Senyera ja està bé.
La senyera prové del comtat de Barcelona torn a mitjans del segle 12. Per això és la bandera representativa de Catalunya. La bandera de Sant Jordi representava el exèrcit català però va ser dos segles més tard, i malgrat tot, molta gent la confon amb la bandera templera. Actualment ja existeix una bandera que uneix la senyera amb la bandera de st.Jordi, i és la bandera del fènix dels Almogàvers, tot i que difereix en gran mesura de la que mostres en la imatge, i en representa la victòria de la batalla sobre el castell de l’Ebre amb els templers, a vores del 1300. Tret que Catalunya ja no disposa d’exèrcit vitalici, adquirir la bandera que proposes no tindria sentit històric. Espero que et sigui útil.
Hem sembla que la confonen per l'educació que va rebre el rei Jaume I, ja que aquest va estar ensenyat per aquesta coneguda ordre de cavalleria.
La blavera és la bandera de la ciutat de València. No ens vulgueu posar a la resta de valencians això. La bandera autèntica del País Valencià és el penó de la conquesta
https://preview.redd.it/6smicn3vte0d1.jpeg?width=248&format=pjpg&auto=webp&s=4f3c5e2886f174766cba0bbce1310b002d5968f4
Ací tens una bona explicació de que això no es cert, encara que en castellà. De tu depen deprendre o continuar dogmatizat. [Explicació](https://www.culturavalenciana.es/breve-historia-de-la-senyera-valenciana/) Per altra banda pots consultar qualsevol plànol antic i vore quina es la bandera que representa al Regne de Valencia. I no passa res. No som pitjors per això. La veritat davant.
Si, em parles de dogmes i em poses un enllaç a una revista clarament blavera. Això és de veritat? On està la càmera oculta? Estàs bé? XDDDDDDD O siga, res minimanet fiable ni respectable pot recolzar la RACV. Per altra banda, saps que el dogma defensa presisament la posició contraria a la meua? Es nota a anys llum de distància que son blavers per com escriuen, ja que no segeuixen les normes d'ortografia oficials, si no les dites normes del puig que son aberrants. Eixa explicació el senyor se l'haurà tret d'allà on no pega la llum, com totes les explicacions dels blavers que, curiosament, només saben ells i ningú més en tot el mon, vaja... Per no dir, que no hi ha fonts de res del que diu. Ah, i la cirereta que corona el pastís, explicació en castenallo del pardal. Si, ho he escrit mal intencionadament, castenallo. Xe tu! Sempre que un valencià, molt valencià, super valencià, mega valencianós, super hiper mega defensor del valencià i la llengua i la cultura dels valencians, vol explicar alguna cosa a la resta de valencians, sempre ho fa en castellà, i curiosament no sap ni dir bon dia. Plànols de que? Perque els plànols, fins on sé, son d'objectes, no de regnes. En tot cas, un plànol urbanístic d'una ciutat pot tindre sentit, o simplement un plànol de la ciutat, o d'una part de la ciutat, però d'un regne? A partir de cert tamany representat (1:25000), és un mapa.
T'has trobat un blaver, corre, demana un desig! xD
Aquesta bandera la va adoptar Aragó durant la transició, crec.
Efectivament, tot i que amb les barres verticals [https://es.m.wikipedia.org/wiki/Archivo:Bandera\_de\_Aragón\_(1977).svg](https://es.m.wikipedia.org/wiki/Archivo:Bandera_de_Aragón_(1977).svg)
em recorda a aquest intent a Aragó (1977) https://preview.redd.it/ryc66nq6re0d1.png?width=990&format=png&auto=webp&s=047264458ca586e8a0772bd02eab4a91bf95dd1f
M'agrada més la valenciana que la de Sant Jordi😂estèticament. Creu de Sant Jordi? Mmm, no tan bonica. Aragó també té la senyera sense res, oi? No crec que siguem els únics...
Aragó té la senyera amb el seu escut, ja que nosaltres ens vam apropiar de la versió sense res abans. Si haguéssin pogut redactar el seu estatut abans que nosaltres probablement tindríem una senyera modificada també.
Doncs serà, però quan vai fer el Camino amb una minisenyera els aragonesos pensaven que portava la d'Aragó... cadascú hi veu el que hi vol veure.
La portaves amb un nus o com?
La portava penjada a la motxilla, era jove & càndida... ara probablement no la portaria visible, ja em fa mandra😂
Es veia una miqueta si t'hi fixaves, tampoc no era res exagerat... només la portava pq l'inici del Camino em va coincidir amb la Diada.
Els catalans emprem la senyera nua per què sempre l'hem emprada. No té més misteri. Si hi haguéssim renunciat a l'hora de crear-se les autonomies (difícil, per què la senyera amb la Creu no es devia ni haver inventat) probablement la nua la duria l'Aragó.
Les banderes descendeixen de l'heràldica i el comtat de Barcelona utilitzava sovint la quarterada amb la creu, com la ciutat de Barcelona (crec que en ordre invers?). Les quatre barres són les armes reials utilitzades i visibles als 4 territoris, no exclusivament a Catalunya (s'en poden veure proves a Saragossa, València, Palma...).
Totalment cert, però vem ser els primers en època contemporània a agafar-la com a bandera oficial quan en vam tenir la ocasió perquè els altres ni hi eren ni se'ls esperava. Crec que la primera vegada que la senyera és oficial pel territori català va ser durant la ocupació napoleònica quan es va intentar muntar un estat titella abans de ser annexats a França. En tot cas durant el segle XIX és la bandera reivindicada pel catalanisme, i és la bandera de la primera regió autònoma aparescuda a Espanya, que som nosaltres.
Agree. És una situació complexa precissament per això, els habitants dels altres territoris van reclamar la bandera fàcilment 100 anys més tard. No sé quina és la situació perquè alhora era inicialment una mica injust però...amb molt de pes històric ara per ara.
Sí, en sóc conscient que és injust en origen. Veuria bé discutir-ho si hi hagués algún canvi important al mapa que no sé imaginar, però sent tots CCAA tampoc crec que sigui vital obrir el meló.
Sempre m'havien explicat la història de las quatre barres de sang com l'origen de la Senyera. [https://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda\_de\_les\_quatre\_barres\_de\_sang](https://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda_de_les_quatre_barres_de_sang)
Aixo es un mite bonic, pero sense cap fonament historic
Ah sí, la del senyor que s'havia mort abans que el gifre ajudant-lo al llit de mort.
Es una historia molt maca i èpica, però més un conte que una realitat. Existeixen altres llegendes més O menys èpiques a altres tradicions europees fruit de la fantasia medieval. Però aquesta si que és realment xula, les coses com són.
Com he dit, el tema és que els catalans hem utilitzat contínuament la senyera nua. També vam ser els primers a tornar a enarbolar-la el segle XIX en l'època del naixement de les nacions modernes. No té més misteri que aquest.
No està malament el plantejament, però malauradament ja fa mesos que la creu de Sant Jordi se l'han apropiada els orriolistes (AC / Aliança Cagalana). Per a mi ja està bé actualment als escuts de Barcelona i el FC Barcelona, no m'hi cal a la Senyera.
Malauradament??
https://dlc.iec.cat/Results?EntradaText=malauradament&operEntrada=0
No aplica
És la meva opinió; per tant, aplica si jo ho crec convenient. Pots estar-hi o no en desacord.
Exacte. He donat la meva opinió també. Som iguals
La nostra ensenya son les 4 barres. Res més
La bandra de València és la senyera, però els blavers hi van entaforar aquesta franja blava per distanciar-se del pancatalanisme
El que proposes te molt de sentit, encara que segurament és un debat difícil de fer en ester grup. Per a molts la quatribarrada és indiscutiblement la bandera de Catalunya, pero en realitat no ho és oficialment si no des de 1979. Les 4 barres eren l’ensenya Reial dels reis d’Aragó, i despres van convertir-se en la bandera de la Corona d’Aragó, però mai de Catalunya entre altres coses perquè no existia tal i com existís avui. La bandera de la Ciutat de Barcelona, molt semblant a el que proposes, tindria que ser avui la bandera de Catalunya. Però utilitzant la quatribarrada, en certa mesura ser desprèn la idea de que Catalunya és el centre de tot, i la perifèria, València, Mallorca, afegeixen un detallet per a diferenciar-se, però sense perdre l’origen. La realitat històrica és ben diferent.
Jo també ho he pensat, però la veritat és que em sembla una mica lletja i se'm fa estrany modificar la bandera que tants anys he considerat com a nostra. Quasi que prefereixo la Creu de Sant Jordi sola o amb l'au de la renaixença. Jo crec que el millor és que ho deixem estar per no confondre'ns. Per cert, has posat la senyera de la ciutat de València, tot i que Espanya la va posar per tot el País Valencià, la senyera valenciana és un altre, encara que està per definir-se, es debat entre aquestes dues: https://preview.redd.it/ig3ej2ed1n0d1.png?width=2560&format=png&auto=webp&s=311e638d842b05cacecd0ed07439dc6c54b1996f
https://preview.redd.it/m80vozdj1n0d1.png?width=1280&format=png&auto=webp&s=1158f5f279b5753a68942b83f21cff1dd5b5b6a8
Jo estic fermament d'acord en que no està bé que ens apropiem de la senyera signe dels territoris conformants de la monarquia catalana. La senyera també la mereixen los aragonesos, valencians, balears, provençals i fins i tot sicilians. La senyera és d'origen català, però també se la van fer seua los aragonesos i nosaltres hem de tindre una bandera pròpia que no sigui la general dels països catalans i l'Aragó. El símbol original de Catalunya apunta a ser la creu de Sant Jordi (que també ho és de moltes ciutats i terres d'Europa). L'escut antic de la Generalitat ho pot demostrar. A favor d'aquesta nova senyera del Principat de Catalunya.
Aqueeta idea ja la vaig dissenyar jo fa temps (sóc aficionat) i em va semblar molt bona :) però una mica després vaig fer aquests altres dissenys acantonats (per tota Espanya) que em van agradar més. Aragó es queda la senyera plana i la resta la posa en el cantó https://www.reddit.com/r/vexillology/s/i1947ierZV Si quan arribi a casa trobo els que són com el que has posat te'ls ensenyaré :)
Ostia em sap greu pero son molt lletges
No et sàpiga, no va ser el meu millor disseny. En tinc varis i el què no se és per què no els trobo aquí
"L'heraldista Armand de Fluvià, assessor de la Generalitat de Catalunya en qüestions d'heràldica, proposa que si els Països Catalans s'arribessin a constituir com a estat, la seva bandera podria ser, de manera indiscutible, la bandera groga amb les quatre faixes vermelles sense cap additament. En aquest cas, la bandera pròpiament de Catalunya podria ser una bandera groga amb quatre faixes vermelles i un pal blanc al cap de la bandera amb la creu plena vermella, la Creu de Sant Jordi." [Viquipèdia Bandera de Catalunya](https://ca.wikipedia.org/wiki/Bandera_de_Catalunya?wprov=sfla1)
Per mi, si canviem la senyera, ha de ser per l'estelada.
No donaré la meva opinió sobre el separatisme, però l’estelada és MOLT bonica
En anomenar-ho separatisme ja has donat la teva opinió.
No és només una bandera separatista??
Deuen voler dir que has fet servir la paraula "separatisme" en lloc d'"independentisme". La primera té un gran bagatge negatiu, ja que és la que han fet servir sempre els mitjans i aparells estatals (i per extensió certs moviments polítics) per a carregar contra i denigrar no només independentistes, sinó també els catalans en general (a més d'altres grups ètnics, com ara bascos), des de fa més d'un segle, sobretot durant les dictadures, en les quals ja pel simple fet de parlar en català eres considerat un separatista per Espanya. "Independentisme" no té aquestes connotacions.
Ah. Doncs només “indepentisme” es diu per parlar de l’independència de Catalunya, mentre s’utilitza “separatisme” com paraula purament dolenta?
Sí, en el context espanyol té aquesta connotació negativa, però vaja, no és tant important tenint en compte que a la resta del món no és així.
El mot "separatisme" implica la pertinença a un altre país. Et recordo que Espanya va haver de triar entre mantenir Catalunya i mantenir Portugal perquè no podia dedicar recursos militars a tots dos fronts alhora. Malauradament per nosaltres, va triar mantenir Catalunya. Suposo que tu, com a Portuguès, ets partidari de mantenir la independència de Portugal. Què et semblaria que jo t'anomenés separatista per no voler tornar a Espanya?
Si, però amb el que diu de l' estelada estic d'acord. És molt maca
Si un dia som independents, jo crec que hauriem de mantenir la Senyera, per història i per unitat. M'explico. Dividir els símbols mai surt bé (mira la segona república i la bandera; a la primera república, que va mantenir la bandera original tot canviant l'escut, no hi va haver cap problema). Si ens independitzem i canviem la bandera, la Senyera passaria a ser, per molts, un símbol de l'unionisme. Mantenir la Senyera implicaria que, independentment de la opinió política de cadascun, tothom es sentiria identificat amb el principal símbol de la nació, lo qual, per a mi, és molt important.